Publicăm ordinea de zi a ședinței Comisiei Permanente a U.N.B.R. convocată pentru zilele de vineri, 29 ianuarie 2016, orele 14,00 – 19,00 și sâmbătă, 30 ianuarie 2016, orele 09,00 – 13,00 la București, prin Decizia nr. 001-DP-2016 din 18 ianuarie 2016 a Președintelui UNBR av. dr. Gheorghe Florea.

Publicăm ordinea de zi a ședinței Comisiei Permanente a U.N.B.R. convocată pentru zilele de vineri, 29 ianuarie 2016, orele 14,00 – 19,00 și sâmbătă, 30 ianuarie 2016, orele 09,00 – 13,00 la București, prin Decizia nr. 001-DP-2016 din 18 ianuarie 2016 a Președintelui UNBR av. dr. Gheorghe Florea.

28 ianuarie 2016

ORDINEA DE ZI:

1. Aprobarea procesului verbal al ședinței Comisiei Permanente a U.N.B.R. din 11-12 decembrie 2015.
2. Priorități ale profesiei de avocat în anul 2016 în realizarea politicilor publice privind reforma sistemului judiciar și integritatea funcționării mediului de afaceri.
3. Întâlnire de lucru între membrii Comisiei Permanente a UNBR și membrii Consiliului UNBR din Baroul București și Baroul Ilfov. Proiect. (gestionarea litigiilor privind interpretarea și aplicarea legii privind profesia de avocat; gestionarea jurisdicției profesionale la nivelul Consiliului UNBR; proiectul de desfășurare a activității membrilor Consiliului UNBR între ședințele Consiliului, prin conlucrare în colective de lucru, cu fiecare dintre departamentele Comisiei Permanente a UNBR; gestionarea comunicării publice privind profesia de avocat; sprijinirea activității INPPA).
4. Pregătirea profesională inițială în profesia de avocat. Realități și perspective. Conlucrarea dintre  Barouri și Institutul Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților. Măsuri organizatorice privind desfășurarea activității Institutului Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților. Actualizarea  compunerii  Corpului de lectori ai INPPA. Proiect (cu participarea, în calitate de invitați, a membrilor Consiliului de conducere al INPPA, care nu sunt membri ai Comisiei Permanente).
5. Punerea în aplicare a măsurilor stabilite de Consiliul UNBR privind sistemul Casei de Asigurări a Avocaților (informare prezentată de Președintele CAA).
6. Măsuri organizatorice privind pregătirea Congresului avocaților – martie 2016 (organizarea Congreselor avocaților cu tema-Proiect; modificarea și completarea Statutului profesiei de avocat în raport cu evoluția legislației; stadiul proiectului privind legitimațiile de avocat; proiectul de desfășurare a activității Consiliului UNBR între ședințele acestuia în grupuri de lucru, în sistem informatizat; proiect de realizare a unui ghid de bune practici privind activitatea de asistență judiciară; stadiul realizării proiectului privind Carta albă a profesiei de avocat sub aspectul apărării apărării, a evitării conflictelor de interese; conlucrarea cu alte profesii juridice în realizarea activităților profesionale; Conlucrarea dintre barouri, Consiliul UNBR, Comisia Permanentă a UNBR și INPPA în realizarea activităților de perfecționare a pregătirii profesionale a avocaților, la nivelul barourilor de pe raza aceleiași curți de apel sau de pe raza unor curți de apel limitrofe – Proiect;  Fiscalizarea profesiei-realități, perspective; Centrul de studii și cercetări privind profesia de avocat – Proiect; Avocatura în România. Perspective 2025-2030. Raportul Grupului de lucru consultativ al Consiliului UNBR – cei mai tineri consilieri ai consiliilor barourilor; etc).  Desemnarea Comisiei de lucru a Comisiei Permanente care va pregăti Congresul avocaților 2016.
7. Inițierea și pregătirea unei consfătuiri de lucru la nivel național a coordonatorilor activităților de asistență judiciară de la nivelul barourilor. Proiect.
8. Proiect de modificare a organigramei UNBR (politici de personal, modificări ale statului de funcțiuni). Valorificarea spațiilor proprietatea UNBR din Calea Moșilor nr. 88, Sector 3 (informare a Serviciului administrativ).
9. Programe cu finanțare europeană privind dezvoltarea profesiei de avocat. Priorități.
10. Informare privind finalizarea stagiului de adaptare pentru acordarea consultantei  juridice în drept românesc. Raportul Comisiei de lucru a Comisiei Permanente.
11. Raport final de evaluare a desfășurării Proiectului de colaborare interprofesională dintre judecători și avocați privind aplicarea Avizului nr. (2013) 16 în relațiile dintre judecătorii și avocații români, 2014 – 2015. „Carta interprofesională între judecători, procurori și avocați”- lucrare amânată de la ședința anterioară a Comisiei Permanente.
12. Lucrări curente.
13. Diverse.
La ședință sunt invitați să participe:
– Pct. 2 al ordinii de zi: prodecanii Baroului București  și  parlamentari – avocați membri ai Baroului București, 29 ianuarie 2016, orele 14,00;
– Pct. 4 al ordinii de zi: membrii Consiliului de Conducere al INPPA care nu sunt membri ai Comisiei Permanente, 29 ianuarie 2016, orele  15,30;
– Pct. 5 al ordinii de zi: Președintele și vicepreședintele Casei de Asigurări a Avocaților, 29 ianuarie 2016, orele 14,00.